Reglement som signeres ved leie-avtale:
1 Lokalene kan leies ut til foreninger, lag og ulike kulturarrangementer.
Utleie kan også skje til private selskaper. Utleiepriser settes av styret for Siljan Historielag.
2 Ansvarlig utleier:
Alle henvendelser angående leie går til valgt leie-ansvarlig i ansvarsgruppa. Vedkommende deler ut nøkler, påser underskrift av leieavtale med gjenpart,
og leverer ut regning. Avtalene nummereres. Behov for klarlegging av lokalet gjøres med en ukes varsel, eller etter avtale. Utleie-ansvarlig sørger for ettersyn
og vask etter arrangementer.
3 Ansvarlig leietaker:
Leietaker skal ha en person som står som arrangementsansvarlig. Denne har ansvar for henting og levering av nøkler, og må kjenne til dette utleie-reglement
og brann-instruks. Samme person har ansvar for opplåsing og låsing etter arrangementet, og skal sørge for vakthold slik at uvedkommende ikke slipper inn.
Ansvarlig leietaker skal være over 18 år.
4 Røyking :
Det er ikke anledning til å RØYKE inne i noen av bygningene
5 Uteområdene:
Det skal tas hensyn til naboene ved bruk av uteområdet, også ved avreise.
6 Betaling:
Betaling skjer ved giro.
7 Skader, hærverk, tyveri:
Dersom det i leieperioden har oppstått skader på bygg eller inventar skal arrangements-ansvarlig melde fra om dette. Det er ikke anledning til å flytte inventar
ut av Damstua og Båthuset. Leietaker erstatter vanligvis skader og tyveri.
8 Rydding og reinhold:
Alle leietakere sørger for rydding og tilbakeføring av stoler/bord, hvis ikke annet blir avtalt. Avfall skal legges i respektive søppelbeholdere i lokalet, og senere
legges i søppelstativene ved Kistevegen. Evt matavfall fjernes helt. Gulvvask inngår i leie.
Evt søppel på ute-området fjernes av leietaker innen påfølgende dag kl.11.00.
Manglende oppfølging av dette punkt kan medføre ekstra regning
9 Overnatting :
Det gis anledning til overnatting for lag og foreninger med ansvarlig leietaker tilstede.(eks. skoleklasser, speidergrupper, og lignende.)
Overnatting i forbindelse med selskaper gis etter avtale, kun for 2-3 personer som skal rydde dagen etter.
10 Brannsikkerhet:
Båthuset 2. etg. er brann-klassifisert til 40 personer.
Arrangementansvarlig plikter å gjøre seg kjent med brann-instruks, og har ansvaret for evakuering ved brann.
11 Nøkler
Mottatt nøkkel nr.